본문 바로가기 사이드메뉴 바로가기 주메뉴 바로가기

대학생활

Creating harmony for a healthy, balanced life

학사공지 게시판

[일정 수정 안내] 대학생활관(전체 호실) 에어컨 분해청소 일정 안내(2024.6.18~2024.6.21)

  • 박수정
  • 등록일 : 2024.06.18
  • 조회수 : 8396

[2024.06.18. 수정공지]


** 대학생활관 분해청소가 예상과 달리 지연되고 있어 다시 안내드립니다.


===============================================

대학기숙사에 생활하는 학생들의 건강 및 쾌적한 환경을 위하여 대학생활관 에어컨 분해청소를 아래와 같이 실시하오니 일정을 참고하시고 적극 협조하여 주시기 바랍니다.


해당 기간 구성원들의 양해를 구합니다.

Air-conditioner cleaning is scheduled as follows. Thank you for your consideration


※ 진행 상황에 따라 일정에 변동이 있을 수 있습니다. 

※ The schedule may be subject to change.


작업시간은 일별 9:00~18:30 이며 하기의 유의사항 및 별도의 준비사항을 참고하시기 바랍니다.

The working time is from 9:00 to 18:30 and please check the schedule for each building


청소 해당 층은 일괄 개문 / 부재시 사감실에서 개폐

If you are unoccupied, the workers may enter your room without your permission


  1. 호실 내 협조 사항

  • 호실 내부의 개인물건 정리 필수(정리X 호실은 청소 불가) 

  • 호실 내의 복도는 반드시 통행 가능하도록 공간 확보

(공간 미확보시 작업자 및 기계 반입이 어려우므로 해당 호실은 청소불가)

  • 청소시 물이 튈 수 있으므로, 최대한 공간 정리를 해주시기 바랍니다.

  • 작업시간은  매일 오전 9시부터 오후 6시 30분까지 진행합니다.

         (작업 준비시간은 9시 이전부터 실시)


** 대학원생활관 청소 지연 및 업체 일정 변경 요청으로 일정이 다소 미뤄지게 되었습니다(2024.06.18.)

** 하단의 수정 일정을 확인하여 주시기 바랍니다. 거주학생들의 양해를 요청드립니다.


6.18 : G하우스

6.19: I하우스

6.20: S하우스

6.21: T하우스 

* 필요시 주말 작업도 가능함

호실 협조상태/ 진행 상황에 따라 일정에 변동 가능



귀중품은 반드시 개인이 소지 하시고개인물품 보관에 유의하시기 바랍니다.


** Guidelines for Room Cooperation:

- It is essential to organize personal belongings inside the room. 

(If not tidied up, air-conditioner cleaning is not possible.)

- Ensure that the hallway within the room is kept clear for passage. 

   (If space is not cleared, it will be difficult to bring in workers and machinery, thus cleaning of the room won't be possible.)

- As there is a possibility of water splashing during cleaning, please endeavor to organize the space as much as possible.


**Working Hours:

- Work hours are from 9:00 AM to 6:30 PM daily. 

    (Preparation for work can commence before 9:00 AM.)


** Cleaning Schedule:

- Cleaning times may vary depending on the cooperation status of the room. 

  Therefore, please refer to the schedule.  

  There may be occasional delays in the schedule due to changes in the daily cleaning workload